Bestyrelsens medlemmer
Den nuværende bestyrelse valgt på generalforsamlingen den 24. august 2024:
- Bestyrelsesformand: Kenneth Hartman Larsen
- Næstforperson: M. N.
- Bestyrelsesmedlemmer:
Dennis Kjær Jensen
Stella Tank Gissel
Stine K. Groth Irsdal
Brian Metnik
Anja Post

Seneste generalforsamling
Den seneste generalforsamling blev afholdt d. 29. august 2024.
Referat
- valg af dirigent
Lotte Kaluzny blev valgt
Valg af forældrekredsens bestyrelsesmedlemmer:
Der var 4 pladser i bestyrelsen. 2 genopstillede, og 2 stoppede. Følgende forældre blev valgt til bestyrelsen:
Kenneth Hartman (genvalgt)
Dennis Jensen (genvalgt)
Brian Metnik
Anja Post
Suppleanter: Anne Mette Christensen og Louise Junker
2. Valg af tilsynsførende
Pia Grell Sørensen er valgt for en periode på 2 år. Der skal vælges igen næste år.
Ordinært skolekredsmøde onsdag d. 28. august 2024
- Valg af dirigent
Lotte Kaluzny blev valgt - Udpegning af skolekredsens bestyrelsesmedlem
Der var ingen skolekredsmedlemmer til stede
Generalforsamling onsdag d. 28. august 2024
- Valg af dirigent
Lotte Kaluzny blev valgt. - Der blev byttet rundt på punkterne på dagsordenen af hensyn til en forælder, der havde stillet et punkt.
- Indkomne forslag
Forslag om udarbejdelse af en skærmpolitik, der forholder sig til følgende:
– Brug af film/TV i morgen-SFO, SFO, i pauser og i vikartimer.
– Brug af skærm, mens der spises madpakker.
– Brug af mobiler og computere.
Forslaget blev vedtaget og tages med i bestyrelsen. Teresa (forslagsstiller) stiller sin kompetnce til rådighed. Inddragelse af elevernes perspektiv blev foreslået.
Lukkedage i SFO
Der var blevet ønsket en forklaring på bestyrelsens udmelding om 4 ugers lukketid i SFO i sommeren 2025.
De 4 ugers lukning på SFO skyldes økonomi. En stor del af forældrene melder deres børn til, men bruger ikke tilbuddet. Dette betyder, at SFO-en spilder en masse penge på at have personale på arbejde, som ikke var nødvendig. Disse penge kunne bruges til SFO-en i hverdagen i stedet for.
Der blev efterlyst mere kommunikation om beslutningen, der blev stillet forslag om, at de 30.000, som det koster at holde SFO-en åben pr. uge i sommerferien, kunne fordeles over alle tilmeldte i forældrebetalingen. Det blev også foreslået, at forældrene kunne få bøder, hvis børnene ikke dukker op – trods tilmelding.
Da der dette år har været flere børn tilmeldt end sædvanligvis, tager bestyrelsen beslutningen op igen til genovervejelse.
Der blev efterspurgt et telefonnummer i det tilfælde, at SFO-en ikke skulle være låst op kl. 7.00 om morgenen. - Formandens beretning – herunder det reviderede og godkendte regnskab fra 2023 og det vedtagne budget for 2024.
- Orientering om forældrekredsens valg til bestyrelsen:
Kenneth Hartman (genvalgt)
Dennis Jensen (genvalgt)
Brian Metnik
Anja Post
Suppleanter: Anne Mette Christensen og Louise Junker. - Orientering af forældrekredsens valg af tilsynsførende
Pia Grell Sørensen fortsætter i skoleåret 2024-25. - Der blev spurgt ind til sundhedspolitikken, skolens hjemmeside og ferieplanen. Der blev nævnt kommunikation omkring opsagte medarbejdere.
Bestyrelsen har efter generalforsamlingen konstitueret sig som følgende:
Kenneth Hartman – forperson
Mina Nambiar – næst forperson
Dennis Kjær Jensen
Stella Gissel
Stine Groth Irsdal
Brian Metnik
Anja Post
Medarb rep. Anne-Marie Engholm

Referater fra bestyrelsesmøder

Årsregnskab

Forretningsorden, vedtægter og regnskab

Politikker
Princip: Medarbejderes børn på skolen
Bestyrelsen har tidligere på bestyrelsesmøde den 7. november 2019 truffet beslutning om, at medarbejdere gerne må lade deres børn indskrive som elever på Amager Privatskole.
Denne beslutning har nuværende skolebestyrelse på bestyrelsesmøde den 10. marts 2022 besluttet at præcisere. Nærværende princip gælder derfor fremadrettet for medarbejderes indskrevne børn på skolen:
- Medarbejdere kan lade deres børn indskrive som elever på skolen, såfremt der ifølge de almindelige principper for indskrivning af nye elever er plads i den relevante klasse.
- Såfremt en medarbejders barn er indskrevet som elev på skolen, anbefales det, at det er den anden forælder, der er primær i forhold til skole-hjem-samarbejdet i det omfang, det er muligt.
- Ansatte i skolens ledelse må ikke have børn på skolen.
De overvejelser, der ligger til grund for bestyrelsens beslutning, er følgende:
- For medarbejdernes børn er præciseringen lavet for at understøtte det kollegiale samarbejde i skolens lærerstab.
- For ledelsens børn er det nye forbud lavet for at undgå forskydninger i magtforholdet mellem ledelse og lærere. Et tænkt eksempel kunne være skole-hjem-samarbejdet, hvor en ansat skal have vejledende/rådgivende samtaler om en elev med en forælder, der også er den ansattes leder.
Princippet træder i kraft med øjeblikkelig virkning.
Sundhedspolitik
Vores politik om mad og sundhed
Formål
Amager Privatskole har et bredt perspektiv på sundhed.
Vores ønske er at bidrage til at fremme elevernes fysiske, mentale og sociale sundhed.
Forældrene og elevernes ansvar
- Eleverne medbringer en sund madpakke + 10’er mad i passende mængde hver dag, så de er klar til at deltage aktivt i undervisning og samvær.
- Eleverne har en drikkedunk til koldt vand med i skole med navn på.
- Eleverne følger de konkrete retningslinjer for indtag af mad- og drikkevarer, der fastlægges af skolen.
Skolens ansvar
- Med den pædagogiske faglighed skabes en god kultur omkring frokostpausen med fokus på dannelse, trivsel og sundhed, og hvor der er fokus på fællesskabet og de sociale relationer.
- Der er god tid til, at klassen spiser i fællesskab, og der arrangeres måltidsfællesskaber, der styrker trivsel og sociale kompetencer.
- Eleverne involveres i, hvordan de gode rammer om måltiderne udvikles bedst i fællesskab mellem eleverne og de voksne.
- I madkundskab undervises eleverne i aspekter, der har betydning for en sund livsstil.
- Der serveres varieret eftermiddagssnack for de elever, der går i SFO’en.
Bevægelse
Bevægelse er en væsentlig kilde til elevernes glæde, samvær, sundhed og trivsel og skal være en
central del af hverdagen på skole og SFO.
Forældrene og elevernes ansvar
- Eleverne deltager aktivt og engageret i undervisning og samvær omkring idræt, motion og bevægelse.
- Støtter op om bevægelsesbånd og Puls.
Skolens ansvar
- Bevægelse indgår som en naturlig struktureret variation af undervisningen.
- Indført bevægelsesbånd og puls.
- Lege- og bevægelsesaktiviteter tilrettelægges alsidigt og motiverende, så alle kan deltage både i skoletiden og i SFO’en.
Retningslinjer for indtag af mad- og drikkevarer
De konkrete retningslinjer for indtag af mad- og drikkevarer på skole og SFO er vejledende og kan
løbende tilpasses af skolens ledelse. Vi ønsker, at der skal være forskel på hverdag og fest.
Hvornår og hvor indtager man mad og drikke
- Indtagelse af mad skal ske i pauserne. I de små klasser kan det dog være nødvendigt at starte spisepausen lidt tidligere, hvis underviserne vurderer, at det er nødvendigt.
Hvad ser vi gerne masser af
- Sund, næringsrigtig 10’er mad og frokost. Find evt. inspiration i materialet ”Gi’ madpakken en hånd”.
- Frisk frugt og grøntsager.
- Drikkedunk til frisk postevand.
Hvad er udelukket
- Energidrikke, sodavand, chips, slik mm. må ikke indtages på skolen.
Hvad er undtagelsen
- Ved særlige klassearrangementer, julebanko, ol. kan der være sodavand, chips, slik, is og kager.
- Ved elevernes fødselsdage må der gerne uddeles lækkerier.
