Optagelse
På Amager Privatskole forventer vi hvert år at oprette en ny 0. klasse. Der optages også løbende elever på alle årgange, hvis der er ledige pladser. Du kan finde en oversigt over vores ledige pladser her.
Alle, der søger om optagelse på Amager Privatskole, bliver registreret i skolens administrative ventelistesystem. Du kan skrive dit barn på venteliste her.
Ansøgning om optagelse
Udfyld ventelisteformularen og indsend en kopi til skolens e-mailadresse. I samme forbindelse overføres indmeldelses- og administrationsgebyret på 500 kr. Betalingsdato er ansøgningsdato. Eleven optages herefter på venteliste til den ønskede årgang.
I god tid inden (evt. optagelse på skolen) vil I blive kontaktet for at deltage i optagelsesproceduren.
Amager Privatskole forbeholder sig ret til at prioritere på ventelisterne for at sikre den rette elevsammensætning i den enkelte klasse (kemi, de rette værdier, søskende på skolen).
Optagelsesprocedure
Hvis der er mulighed for en plads, kontaktes forældrene af skolen. Der afholdes 2 møder inden en evt. optagelse.
Møde 1
Her deltager forældre og skoleledelse. Elever i udskolingsalderen deltager altid og som regel også elever på mellemtrinnet.
Formålet med mødet er at afklare forventninger til hinanden og til skole-hjem-samarbejdet.
Det er vigtigt, at begge parter er enige om forventningerne til at være elev på Amager Privatskole.
Møde 2
Her deltager forældre, elev og mindst 1 af klassens lærere.
Formålet med mødet er at udveksle relevant information og få formidlet den konkrete måde, der arbejdes på i klassen.
Her får lærerne mere viden om elevens faglige standpunkt og sociale kompetencer, så opstarten kan planlægges bedst muligt.
På dette møde aftales også, hvornår eleven skal starte sin besøgsperiode. Eleven har altid en besøgsperiode på skolen, hvor vedkommende stadig er indskrevet på sin aktuelle skole. Denne besøgsperiode varer typisk 14 dage.
I denne periode kan eleven efter aftale med forældrene blive testet i et eller flere fag, hvis det skulle vurderes at være hensigtsmæssigt.
Det er vigtigt, at der er et godt match mellem elev og klasse. Derfor holdes der løbende samtaler
med eleven om både trivsel og undervisningen, og der vil være tæt kontakt med forældrene.
I løbet af disse samtaler vurderes det, om eleven skal indskrives på skolen. For skolen har det afgørende betydning, at der er et ærligt og tæt samarbejde med forældrene, at eleven er i stand til at følge undervisningen og lærernes anvisninger generelt, og at skolen har de rette kompetencer tilat udvikle eleven.
Ved opstarten af besøgsperioden underskriver forældrene en samtykkeerklæring, som afleveres sammen med et plysningsdokument. Denne giver skolen mulighed for at indhente yderligere oplysninger fra elevens tidligere skole eller PPR.
Skolen vil også have brug for en udtalelse fra elevens lærere.
Hvis I har spørgsmål, er I velkomne til at ringe til skolens kontor eller skrive til skoleleder Dorthe Gundmann på dg@amagerprivatskole.dk
Priser
Takster for skolepenge 1. januar – 31. juli 2025:
Søskenderabat (25% på de yngste børn):
SFO:
Forårsbørn:
Opsigelse: Løbende måned + 30 dage.
Skolepengesatserne vil blive reguleret i henhold til pristallet.
Betaling ved ind- og udmeldelse
Ved indmeldelse:
Der opkræves et indmeldelsesgebyr på 2 måneders skolepenge.
Generelt:
Skolepenge forudbetales og opkræves via Betalingsservice.
Ved udmeldelse:
Betaling: Løbende måned + 30 dage
Indmeldelsesgebyr og skolepenge refunderes ikke ved udmeldelse.
Manglende indbetaling:
Kontoret fremsender kontoudtog med påmindelse om manglende indbetaling. Indbetales ikke som aftalt, sættes en frist på 14 dage.
Er der særlige årsager til den manglende betaling kontaktes kontoret på 32515514.
Overholdes dette ikke, udmeldes eleven fra Amager Privatskole.
Tilskud:
Hvert år i august/september kan man søge tilskud til dækning af skolepenge samt SFO. Ansøgningsskema udsendes på Forældreintra og skal returneres til kontoret omkring midt-september. Dato vil være som angivet af Fordelingssekretariatet.
Slut december/start januar får skolen svar på fordelingen af tilskud, og ansøgere bliver kontaktet via mail af kontoret.
Venteliste
Ved opskrivning på venteliste til en af vores klasser betales et gebyr på kr. 500,-. Eleven optages først på ventelisten, når skolen har registreret betalingen.
Ved mulighed for optagelse kontakter skolen forældrene for at indkalde dem til en samtale. Derfor skal vi have modtaget CPR-numre på barn/børn og forældre. Vi bruger CPR-nummeret til at sikre os, at vi har den korrekte adresse.