Retningslinjer vedrørende intern og ekstern kommunikation
Forældre- og ElevIntra:
Læses dagligt på hverdage, og mails besvares indenfor 48 timer på hverdage.
Intra bruges til:
– Information til klassen, grupper af elever og forældre
– Beskeder – mellem lærer/elev, lærer/forældre, elev/elev, forældre/forældre, forældre/lærer
– Anmodning om telefonisk kontakt/møde
Kontaktbogen på Intra skal bruges til:
– Sygemeldinger/raskmeldinger
– Anmodning om fritagelse fra undervisningen, hvis det er mere end 3 dage, skal anmodningen ske til skolens ledelse
– Tilmeldinger/frameldinger (fx skolehjem samtaler)
– Orienteringer omkring elevadfærd samt manglende lektie, opgave/afleveringer
Skolens kontor og ledelse kan kontaktes ved
– Akutte beskeder eller afbud
– Underretning om alvorlige hændelser, fx i elevens familie (evt. med ønske om tilbagevenden)
– Kortere, problemløsende samtaler
– Afklaring
Kontoret giver beskeden videre til lærerne, som derefter evt. vil tage kontakten
Samtale/møde (planlagt) er til:
– Information og diskussion (forældremøde)
– Skole-/hjemsamtaler
– Længere, problemløsende samtaler
– Konfliktløsning
Kontoret er åbent daglig mellem kl. 0800-1400, og kan træffes på tlf.: 32515514